Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie zaprasza na warsztaty letnie dzieci w wieku od 7 do 12 lat.
Każdy dzień turnusu to nowa przygoda pogłębiająca wiedzę i rozwijająca zainteresowania oraz umiejętności poprzez zabawę. Wyjątkowy program łączy warsztaty z żywą historią, edukacją przyrodniczą i dobrą zabawą – a wszystko to w unikatowej scenerii Zamku Książąt Mazowieckich w Ciechanowie i Muzeum Pozytywizmu w Gołotczyźnie.
Proponujemy dwa turnusy w Zamku Książąt Mazowieckich w Ciechanowie w godzinach: 10.30 -14.30
I – od 30.06 do 04.07.2025 r.
II -od 07.07 do 11.07. 2025 r.
i dwa turnusy w Muzeum Pozytywizmu w Gołotczyźnie
I -04.08 do 08.08.2025 r.
II – od 11.08 do 14.08. 2025 r.
Liczba miejsc limitowana.
Zapisy i więcej informacji pod numerem telefonu lub osobiście:
Zamek: 23 672 40 64
Muzeum Pozytywizmu w Gołotczyźnie 23 671 30 78
Koszt jednego turnusu to 150 zł/os.
ZAPRASZAMY!
MUZEUM POZYTYWIZMU W GOŁOTCZYŹNIE – program
TYDZIEŃ I | ||
DZIEŃ | GODZINA | AKTYWNOŚĆ |
PONIEDZIAŁEK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie, przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Zostań muzealnikiem” – zakulisowe zwiedzanie, poznanie pracy kustosza | |
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Zostań muzealnikiem” – pomysły na własną wystawę | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
WTOREK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
10.30-11.00 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Podróż w czasie” – scenki historyczne, poznajemy strój szlachecki
„Sakiewka Szlachcica” – gra terenowa |
|
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Podróż w czasie” – rozwiązywanie krzyżówki historycznej | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
ŚRODA | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Sztuka przez wieki” – zwiedzanie galerii , mój obraz inspirowany kolekcją muzeum | |
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Sztuka przez wieki” – ulubiony obraz z muzeum | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
CZWARTEK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Legendy i mity Ciechanowa i okolic” – poznajemy miejscowe legendy, wymyślamy własną legendę
„Batic” – warsztaty plastyczne |
|
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Legendy i mity Ciechanowa i okolic” – opowiadamy zmyślone legendy | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
PIĄTEK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Mali archeolodzy” – poznanie pracy archeologa, tworzenie „starożytnych” artefaktów | |
1230-1400 | Ognisko w parku , podsumowanie tygodnia kolonii, przedstawienie planów na drugi tydzień, odbiór dzieci | |
TYDZIEŃ II | ||
DZIEŃ | GODZINA | AKTYWNOŚĆ |
PONIEDZIAŁEK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Warsztaty opowiadania historii” – dzieci wymyślają opowieści na podstawie eksponatu
„Tworzenie hymnu kolonii” – wspólne pisanie i śpiewanie |
|
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Ożyw eksponat” – dzieci wybierają eksponat i wymyślają scenkę, w której odgrywają jego „historię życia” | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
WTOREK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Zgadnij, co to?” – zabawa w odgadywanie eksponatów po ich opisie
„Tworzenie komiksu” – zajęcia literacko – narracyjne |
|
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Tworzenie komiksu” –
prezentacja prac |
|
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
ŚRODA | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Muzealny Tik – tok” – dzieci tworzą krótkie, zabawne lub edukacyjne filmiki inspirowane wystawami
„Foto wyzwanie” – np. dzieci robią 5 zdjęć z metalu |
|
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Tajemnicza walizka” –
dzieci odgadują do czego mógł służyć wybrany przedmiot |
|
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |
CZWARTEK | 1000-1030 | Zbiórka uczestników, powitanie przedstawienie się dzieci, przygotowanie do zajęć / aktywności |
1030-1100 | Poczęstunek | |
1100-1230 | Aktywność Dnia: „Aleksander Świętochowski dla dzieci” – poznajemy życie i twórczość Aleksandra Świętochowskiego | |
1230-1300 | Przerwa | |
1300-1330 | Aktywność Dnia: „Aleksander Świętochowski dla dzieci” – quiz z nagrodami o Aleksandrze Świętochowski | |
1330-1400 | Podsumowanie dnia, odbiór dzieci | |